hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > البرز| نرخ بیکاری استان البرز13/8 درصد است

البرز| نرخ بیکاری استان البرز13/8 درصد است

اسماعیل خلیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های زیرمجموعه تعاون کار در استان البرز که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل گفت: باهمت جمعی مسئولین و کارکنان در این اداره کل در مسیر توسعه خدمات‌رسانی مطلوب و جلب رضایت مردم در استان گام برمی‌داریم.

خلیلی به ارائه گزارش جامعی از فعالیت‌ها و دستاوردهای موفق این اداره کل در چهار سال گذشته پرداخت و گفت: استان البرز 2 میلیون و 712 هزار و 400 نفر جمعیت دارد که عمده جمعیت در شهرستان کرج است.

او همچنین در خصوص اهمیت تشکیل جلسات شورای هماهنگی مدیران کل زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان توضیحاتی ارائه نموده و بیان داشت: ازآنجایی‌که جلسات شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه استان به‌طورجدی و از اهمیت زیادی در جهت هم‌افزایی ونیز حل مشکلات بین دستگاهی مردم و جامعه هدف این مجموعه برخوردار است همواره سعی کردیم از نمایندگان مجلس، استاندار و معاونین محترم استانداری و سایر مسئولین بنا به موضوعات مختلف در جلسات دعوت و از رهنمودهای آنان در جهت عملکرد بهتر دستگاه‌ها در استان برای خدمت مطلوب بهره‌برداری کنیم.

او افزود: جلسات شورای هماهنگی ماهیانه دریکی از دستگاه‌های زیرمجموعه برگزار می‌شود و هماهنگی و تعامل بسیار خوبی در استان با مدیران کل زیرمجموعه و تشکلات مختلف و مرتبط وجود دارد زیرا اعتقاد ما بر این است که هماهنگی و تعامل عالی مدیران شورای هماهنگی به رفع مشکلات مخاطبین ما که در بخش‌های مختلف کار، درمان، تأمین اجتماعی، بهزیستی و سایر موارد مشترک هستند کمک می‌کند.

خلیلی همچنین به تشریح وضعیت بازار کار استان پرداخته و اظهار داشت: جمعیت فعال اقتصادی استان 832 هزار و 109 نفر است و نرخ بیکاری استان بر طبق آمارهای رسمی کشور در تابستان 97 در استان البرز به میزان 8/13 درصد ونیز نرخ مشارکت استان در تابستان 97 به میزان 39 در صد است که البته نرخ بیکاری استان از میزان مهاجرت و حضور اتباع خارجی نیز متأثر است.

او ادامه داد: استان البرز در کشور رتبه چهارم شاغلین در بخش خدمات را به میزان 7/ 53 درصد دارا است.

خلیلی در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر استان اظهار داشت: سهم استان البرز از اشتغال روستایی 157 میلیارد تومان است همچنین در خصوص تسهیلات توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی تعداد 1259 طرح در کمیته فنی استان به مبلغ 549 میلیارد تومان با اشتغال پیش‌بینی‌شده 7 هزار 875 نفر تصویب گردید که تعدادی از طرح‌ها به بانک‌ها معرفی و از این میزان به طرح‌هایی تسهیلات پرداخت گردید همچنین در اشتغال فراگیر نیز سهم استان البرز 823 میلیارد تومان است که تعداد 109 طرح در کمیته فنی به مبلغ 347 میلیارد تومان مصوب شد و تعدادی به بانک معرفی و تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در خصوص وضعیت اعتبارات مشاغل خانگی نیز مواردی را بیان نموده و گفت: سهم استان البرز در مشاغل خانگی و خوداشتغالی در سال 97 حدود 100 میلیارد تومان است و در مشاغل خانگی نیز کارهای خوبی در استان نیز انجام‌گرفته است و زنجیره تولید در قالب پشتیبان در مشاغل خانگی صورت می‌پذیرد.

او همچنین آماری از ثبت شاغلین استان در سامانه رصد اشتغال استان ارائه داده و گفت: اشتغال ثبت‌شده در سامانه رصد تا پایان آذرماه 97 به میزان 29 هزار و 198 است.

خلیلی همچنین در خصوص آمار حوزه روابط کار و بازرسی کار و تشکلات کارگری و کارفرمایی این اداره کل مطالبی را بیان نمود و گفت: در استان تعداد تشکلات کارگری را افزایش داده‌ایم و همچنین در حوزه روابط کار نیز نیم درصد از کل آرا در مراجع حل اختلاف روابط کار ما در دیوان نقض می‌شود که تلاش کرده‌ایم با آموزش‌های تخصصی کارشناس‌های ما از تبحر لازم در صدور آرا برخوردار شوند همچنین در بازرسی کار نیز با تمهیدات مختلف، آموزش‌های لازم ایمنی ونیز تشکیل کمیته‌های حفاظت و حضور مسئولین ایمنی و بازرسی مداوم بازرسان کار اداره کل از کارگاه‌ها شاهد کاهش حوادث ناشی از کار باشیم.

او همچنین از برون‌سپاری امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌های استان خبر داد و گفت: با برون‌سپاری بیمه بیکاری در کمترین زمان و در نزدیک‌ترین محل مقرری برای متقاضیان بیمه بیکاری برقرار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان البرز نیز از پالایش تعاونی‌های غیرفعال استان با استفاده از ظرفیت پژوهشگران دانشگاهی خبر داد و گفت: علاوه بر پالایش تعاونی‌ها آموزش‌های قوانین تعاون نیز برای تعاونی‌ها به‌صورت منظم برگزار می‌شود و همچنین ارتباط و تعامل بسیار خوبی با اتاق تعاون استان در این اداره کل وجود داشته و بخش از امور آموزشی و تشکیل بخش تعاون در این اتاق انجام می‌گیرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد